Mezinárodní týden eTwinning 2010

Autor: Marcela Erbeková <marcela.erbekova(AT)zsmnichovice.cz>, Téma: Mezinárodní aktivity, Vydáno dne: 23. 05. 2010

Celoroční etwinningový projekt s francouzskou základní školou z Dijonu vyvrcholil společně stráveným týdnem (1.5.- 7.5.2010) u nás v Mnichovicích a v Poněšicích v jižních Čechách. Po celou dobu komunikace mezi dětmi i učiteli probíhala v angličtině. Celý projekt se velmi vydařil. Nejen, že se všichni zúčastnění zlepšili v praktickém používání anglického jazyka, ale získali i důležité životní zkušenosti a navázali nová přátelství.

Více si dozvíte z následujících článků našich žáků nebo na http://etwinningeye.blogspot.com/
Ladislava Kočvarová

V sobotu 1.5. jsme očekávali příjezd Francouzů okolo 4. hodiny odpoledne. Každý z nás byl trochu ve stresu a obával se ubytování a vůbec celého týdne. Po příjezdu domů bylo odpoledne v naší režii. Dohodli jsme se s českými kamarády a a vytáhli ty francouzské ven- do ulic Mnichovic.
Druhý den ráno (v neděli) jsme jeli na výlet do Prahy. Na nádraží v Praze jsme se rozdělili do čtyř skupinek. Měli jsme za úkol vyplnit pracovní listy s otázkami o Praze a jejích památkách. Velmi se mi líbil Petřín. Jelikož mám strach z výšek, opravdu jsem se bála. S kamarádskou pomocí to šlo ale překvapivě dobře. Zrcadlové bludiště bylo také velmi zábavné. Domů jsme přijeli okolo sedmé hodiny večer. Mysleli jsme si, že na Francouze dolehne únava, ale oni chtěli jít ještě ven. Vzali jsme je na hřiště a ukázali jsme jim typický mnichovický sport – pozemní hokej. Francouzští kluci si hru rádi vyzkoušeli.
V pondělí jsme šli všichni do školy. Zde jsme po skupinkách dělali různé aktivity jako: vytváření blogu na internetu, malování na trička, flash-meeting přes webovou kameru s Francouzi z Dijonu. Večer jsme představovali naše prezentace v Mnichovické krčmě a proběhlo vyhlášení pražské hry PRAGAME, pak následovala diskotéka a byla velmi zábavná.:)
V úterý jsme museli vstávat v půl šesté. Odjížděli jsme do Poněšic nedaleko Hluboké nad Vltavou. Cestou jsme navštívili Chýnovskou jeskyni, do rekreačního zařízení jsme přijeli na tři dny a v neustále vysokém pracovním tempu jsme i tam pokračovali v naplánovaných aktivitách – sport, kulturní večery (český, francouzský a eTwinningový). V Poněšicích to bylo celkově velmi fajn.
Když Francouzi odjížděli, nikdo z nás je nechtěl pustit domů. Tento týden bych si ráda někdy zopakovala.:)) Tereza Hoštičková

V sobotu 1.5. 2010 kolem 16.hodiny přijel francouzský autobus do Mnichovic. Ti, kteří ubytovávali naše francouzské kamarády u sebe doma, na ně čekali, aby si je odvezli domů.
V neděli ráno jsme všichni společně i s učiteli z Francie jeli vlakem na Hlavní nádraží v Praze. Poté jsme se dopravili na rozhlednu na Petříně, na kterou většina z nás vystoupala. Také jsme navštívili zrcadlové bludiště, ze kterého máme mnoho fotek. Nakonec jsme se šli projít dál do centra Prahy a během celého výletu jsme měli za úkol vyplňovat v angličtině otázky, které se právě Prahy týkaly. Domů jsme se dostali až k večeru.
V pondělí jsme byli ve škole a dělali tam různé aktivity. Například popisovali trička a chodili po Mnichovicích a hledali odpovědi na otázky. Kolem 18:00 nám začínala diskotéka v Mnichovické krčmě. Bylo to skvělé. Skončili jsme přibližně v 21:30 a v úterý v 7:00 jsme měli sraz u školy, protože jsme odjížděli francouzským autobusem do Poněšic. Malého, zapadlého místa v lesích u Hluboké nad Vltavou. Cestou jsme se zastavili v Chýnovské jeskyni. Bylo to velmi zajímavé, a také zábavné.
Když jsme byli v Poněšicích, ubytovali jsme se v chatičkách. Ve středu jsme jeli na Hlubokou, kde jsme měli krásnou prohlídku a spousty dalších otázek, na které jsme tam sháněli odpovědi. Čtvrtek jsme věnovali zoologické zahradě Ohrada blízko Hluboké. Bylo to tam velmi pěkné, ale malé. Za těchto pár dní jsme po večerech stihli ještě malou diskotéku v kinosále, český večer, na kterém jsme Francouzům dávali na ochutnání různé typické české pokrmy a učili je tanec “Mazurka“. Podobný byl i francouzský večer. Učili nás pro změnu písničku a také nám zprostředkovali ochutnávku typických francouzských jídel.
Dokonce jsme oslavili i 5. narozeniny projektu eTwinning.
Týden s Francouzi nečekaně rychle utekl, tak jako vždy, když nás něco baví.